2011年1月31日 星期一

Åker längdskidor

Under julloven testade jag en ny sport - längdskidor.
Det var absolut min första gång att åka längdskidor. Vi åkte till golfbanan som ligger där vi bor. Jag var jätte nervös när jag började köra. Det var inte en förvåning att jag ramlade efter tio sekunder efter jag började. Även alla barn gick snabbare när jag körde som en gammal gumma.

Trots att jag ramlade mycket försökte jag fortsätta och det faktiskt blev bättre. Många personer sa "Kom igen!" till mig när de passerade. En tant frågade om jag just började åka skidor och hon snällt visade hur man gör. Hon sa "Kolla här! Du måste försöka glida, glida, och glida..." när hon demonstrerade.
Äntligen blev jag bättre med längdskidor. Sista gången ramlade jag bara två gånger och jag kunde köra ganska snabbt. Jag tycker mycker om längdskidor och jag ska fortsätta nästa vinter.

Bildkälla: Apa åker skidor

沒有留言:

張貼留言